Sabtu, 22 Desember 2012

Lowongan Kerja BUMN Terbaru Desember PT. Permodalan Nasional Madani (Persero)

Lowongan Kerja BUMN Terbaru Desember PT. Permodalan Nasional Madani (Persero)

 Lowongan Kerja BUMN Terbaru Desember PT. Permodalan Nasional Madani (Persero)Lowonogan Kerja PT. Permodalan Nasional Madani (Persero), atau “PNM”, didirikan sebagai pelaksanaan dari Tap XVI MPR/1998 dan berdasarkan Peraturan Pemerintah RI No.38/1999 tanggal 29 Mei 1999, dengan modal dasar Rp1, 2 triliun dan modal disetor Rp300 miliar. Beberapa bulan kemudian, melalui Kep Menkeu No. 487 KMK 017 tanggal 15 oktober 1999, sebagai pelaksanaan dari UU No.23 tahun 1999, PNM ditunjuk menjadi salah satu BUMN Koordinator untuk menyalurkan dan mengelola 12 skim K redit program.

Setelah sebelas tahun beroperasi, seiring dengan meningkatnya kepercayaan masyarakat dan dunia usaha kepada perusahaan, Hingga kini, perusahaan tetap fokus menyalurkan pembiayaan uMKMK kepada masyarakat yang hasilnya dinikmati oleh lebih dari satu juta kepala keluarga dan 1.500 lembaga keuangan mikro di seluruh penjuru tanah air.

PT.Permodalan Nasional Madani (Persero), sebuah Lembaga Keuangan Khusus yang sahamnya 100% milik Pemerintah, didirikan di Jakarta berdasarkan TAP XVI/MPR/1998, Letter of Intent IMF tanggal 16 Maret 1999, PP No. 38/99 tanggal 25 Mei 1999 dan Akte Notaris No. 1 tanggal 1 Juni 1999 yang mendapat pengesahan Menteri Kehakiman RI No. C-11.609.HT.01.01.TH 99 tanggal 23 Juni 1999.

Dari modal dasar perseroan ini sebesar Rp. 1,2 trilyun, telah ditempatkan dan disetorkan sebesar 300 milyar.

Tugas utama PNM adalah memberikan solusi pembiayaan pada Usaha Mikro, Kecil, Menengah, dan Koperasi (UMKMK) dengan kemampuan yang ada berdasarkan kelayakan usaha serta prinsip ekonomi pasar.

To support the business expansion and its organic growth, currently PT Permodalan Nasional Madani (Persero) invites the best candidates to join as positions below which will based in Gorontalo Province and North Sulawesi Province

Unit Manager (UM)

Requirements

  • Male/Female with max age 36 years old
  • Min D3
  • Min 2 years of working experience as micro finance leader or 3 years as Loan Officer/marketing officer in micro finance
  • Experienced in lead a team
  • Preferably have customer base and own vehicle (SIM C)

Loan Officer (LO)

Requirements

  • Male/Female with max age 32 years old
  • Min D3
  • Min 2 years of working experience as marketing/credit/loan officer in micro finance
  • Computer literate, min MS Office (Word, Excel)
  • Preferably have customer base and own vehicle (SIM C)

Marketing Officer (MO)

Requirements

  • Male/Female with max age 32 years old
  • Min D3
  • Min 1 year of working experience as sales/marketing in micro finance/financial institution/Insurance
  • Preferably have customer base and own vehicle (SIM C)

Collector (CO)

Requirements

  • Male/Female with max age 30 years old
  • Min SMA/SMK or equivalent
  • Min 2 years of working experience as collector in micro finance/financial institution/leasing

Supporting (SU)

Requirements

  • Male/Female with max age 26 years old
  • Min D3 in Accounting/Finance
  • Min 1 year of working experience as finance staff
  • Computer literate, min MS Office (Word, Excel)

Cashier (CS)

Requirements

  • Male/Female with max age 22 years old
  • Min SMA/SMK or equivalent
  • Min 1 year of working experience in same field
  • Computer literate, min MS Office (Word, Excel)
  • Understanding of Accounting and finance administration

SDM Recruitment

Requirements

  • Male/Female with min S1 in Psycology
  • Min 2 years experience in HR recruitment
  • Computer literate, min MS Office, Internet
  • Able to work individual and in a team
  • Able to work under pressure
  • Willing to travel for business trip
  • Have a good communication skill

Placements:

  • Gorontalo : Marisa, Popayato, Tilamuta, Limboto, Talaga, Gorontalo Kota, Kwandang, Paguyaman
  • North Sulawesi : Kota Mobagu, Langowan, Limboto, Amurang, Tomohon, Bitung, Ternate

amaran ke Lowongan Kerja BUMN Desember 2012 PT. PNM (persero)

For further detail information, please refer official source from PT PNM (Persero) on following link below. If you match the profile and are interested in this exiting career opportunity, then please send your application with yout CV, copy of ID Card/SIM, copy of academic certificate, copy of academic transcripts, 2 sheets of 4×6 photograph, and other supporting documents to following address below. Please quote applied position code on top â€" left corner of the envelope. Only qualified candidates that meet with the above requirements would be processed in this recruitment.

Jl Santo Yoseph No 7 Kel Kleak Kec Malalayang Manado Sulut 95515

Official Source

Tidak ada komentar:

Posting Komentar